Sidebar

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijų programos 1 kurso studentai praktiškai mokėsi pažinti ir ugdyti vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą, jų ugdymosi galimybes.

Specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijų programoje studentai per visą sudijų laikotarprį mokosi specialybės dalykų derindami teorijos žinias ir praktinių gebėjimų ugdymąsi realiose veiklose, išbandydami inovatyvius ugdymo metodus.

Kaip kiekvienais mokslo metais, šių metų spalio – lapkričio mėn. būsimieji specialieji pedagogai gilinosi į autizmo spektro sutrikimą turinčių vaikų ugdymo specifiką ir socializacijos ypatumus.

Šiaulių „Ringuvos“ mokykloje studentai stebėjo specialiojo ugdymo veiklas, bendravo su mokiniais, kartu su dėstytoja doc. dr. Margarita Jurevičiene ir specialiosiomis pedagogėmis Vaida Mačiūne, Vaida Linkuviene ir Sanjana Šedovikiene analizavo pamokos struktūrą, projektavo galimas specialiojo ugdymo strategijas, individualios pagalbos mokiniams būdus.

Pažinti vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimą, ugdymosi ir socializacijos galimybes studentai mokėsi ir dalyvaudami Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešojoje bibliotekoje, kur klausėsi dalyko dėstytojos doc. dr. Margaritos Jurevičienės ir vyr. bibliotekininkės-metodininkės Vaidos Antanaitienės paskaitos  Autizmo spektro sutrikimas: sensorinė integracija. Sensoriniai skaitymai bibliotekoje. Sensoriniai skaitymai – tai edukacinė veikla kurioje naudojant vizualines, taktilines ir kitokias sensorines priemones, vaikams perteikiama grožinio teksto prasmė taip, kad jie gebėtų suprasti pasakojimą pasitelkdami pojūčius (regėjimą, klausą, lytėjimą, uoslę ar skonį).

Interaktyvioje paskaitoje analizuotos sąsajos tarp autizmo spektrą turinčių mokinių sensorinės integracijos ypatumų ir sensorinių skaitinių teikiamų ugdymosi galimybių; išnagrinėti pagrindiniai sensorinių skaitymų programos dėmenys.

Po paskaitos studentai stebėjo sensorinių skaitinių veiklą „Meškis ir žąsis“ (aut. Nadia Kovaliova), kurią vaikams, turintiems autizmo spektro sutrikimą, vedė bibliotekininkės Vaida Antanaitienė ir Giedrė Čarienė.

Kitų vizitų bibliotekoje metu studentai vedė jau tradicija tapusias edukacines veiklas mokiniams, turintiems didelių specialiųjų ugdymosi poreikių: pravedė dviejų pasakų sensorinius skaitinius: „Mažasis princas“ (Antuanas de Sent Egziuperi) ir Istorija apie varną Jolantą” (pačių studenčių sukurta pasaka).

Dalį studijų laiko skiriant realių ugdymo aplinkų ir veiklų tyrinėjimui, stiprėja būsimų specialiųjų pedagogų kompetencijos identifikuoti vaikų individualius gebėjimus, modeliuoti į vaiko stiprybes orientuotą ugdymo/si procesą, ugdyti ypatingus vaikus, pažinti save kaip būsimas specialistes.

„...ši unikali patirtis – paskaitos įvairiose aplinkose, man padės geriau suprasti vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimą“, sako pirmakursė Urtė Mockevičiūtė. Jai pritaria kurso kolegės: „Daugiau supratau apie vaikus, jų poreikius ir ypatumus, individualias savybes bei ugdymosi galimybes <...> Labai patiko panaudoti kūrybines idėjas ir jas veikloje įgyvendinti“ (Gabija Tamošauskaitė). „Gavau realios patirties kaip reikia dirbti tokioje aplinkoje, kaip dėlioti veiklas ir kaip jas tinkamai išaiškinti“ (Andrėja Goda Vaitkutė).

VU ŠA / doc. dr. M. Jurevičienės inf.,

Ievos Slonksnytės ir Eglės Kazimieraitienės / Šiaulių apskrities Povilo Višinskio viešosios bibliotekos nuotr.

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos