Sidebar

Vilniaus universitetas įgyvendina projektą „Aukštųjų mokyklų tinklo optimizavimas ir studijų kokybės gerinimas Šiaulių universitetą prijungiant prie Vilniaus universiteto“ (Nr. 09.3.1-ESFA-V-738-03-0001). Vienas iš projekto tikslų – dėstytojų-pedagogų rengėjų stažuočių programa. Parengtą stažuotės programą išbandė VU Šiaulių akademijos Edukologijos instituto asistentė dr. Skaistė Kovienė 2022 m. balandžio 11–22 dienomis dėstytoja, pirmoji iš VU Šiaulių akademijos dėstytojų, stažavosi Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijoje. 

Stažuotė vyko Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijoje. Šios progimnazijos pasirinkimą lėmė tai, kad pati dr. S. Kovienė dėsto Pradinio ugdymo pedagogikos ir ikimokyklinio ugdymo bei Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos ir priešmokyklinio ugdymo studijų programų studentams, o šioje mokykloje ugdymo procesas vyksta pagal priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programas, todėl dėstytoja dominančius klausimus galėjo nagrinėti būdama vienoje įstaigoje. Mokyklos misija – kurti saugią ir jaukią mokyklos aplinką bei mikroklimatą, būti savo mikrorajono, miesto sociokultūros židiniu. Be to, ši progimnazija daug dėmesio skiria vaikų emocinei savijautai, emocijų valdymui, turi įrengtą vaikų emocinio nusiraminimo kabinetą „EMOcijų valdymo kambarį”, todėl dr. S. Kovienei, kaip dėstančiai Vaiko pažinimo, Vaiko pedagoginio stebėjimo studijų dalykus pradinio ugdymo pedagogikos ir ikimokyklinio ugdymo studijų programos studentams, buvo puiki patirtis, pasipildė žinios apie inovatyvius emocinio ugdymo metodus. Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazija suteikė galimybę pamatyti realų mokyklinį gyvenimą, natūralias pedagogines situacijas, realius praktinius pavyzdžius ir probleminius atvejus. Be to, progimnazija priima studentus atlikti pedagoginę praktiką. VU Šiaulių akademijos dėstytoja mano, kad ši stažuotė buvo puiki galimybė pamatyti ugdymo procesą, pagalbos mokiniui teikimą ir pedagoginių praktikų aptarimuose palyginti studentų ir savo patirtis.

Stažuotės tikslas – tobulinti kvalifikaciją, plėsti bendrąsias kompetencijas, savo dėstomuosius dalykus praturtinti naujomis žiniomis ir patirtimis, užtikrinti gerosios dėstymo praktikos sklaidą. Šiam tikslui pasiekti dr. S. Kovienė susiformulavo keletą uždavinių:

  1. Susipažinti su ugdymo įstaigos kultūra, edukacinėmis aplinkomis, mokytojų bendruomenės sudėtimi.
  2. Praktiškai susipažinti su pagalbos vaikui teikimu įstaigoje, su Vaiko gerovės komisijos veikla, sužinoti ir palyginti su jau sukauptomis žiniomis apie bendradarbiavimą su tėvais, tėvų įtraukimą į vaiko ugdymosi procesą.
  3. Susipažinti ir aptarti su mokyklos administracija ir mokytojais tėvų pedagoginio švietimo situaciją, dokumentus, kuriais vadovaujamasi ugdymo įstaigoje.
  4. Stebėti ugdomąsias veiklas, pamokas, atkreipiant dėmesį į mokinių pažinimą, motyvavimą ir pan.
  5. Susipažinti su mokyklos neformaliuoju ugdymu, dalyvauti neformalaus ugdymo užsiėmimuose, renginiuose.
  6. Su stažuotės vadovu, mokyklos administracija ir mokytojais aptarti stebėtas ugdomąsias veiklas, pamokas, reflektuoti stažuotę.

Stažuotė mokykloje truko 2 savaites. Dar prieš stažuotę dėstytoja dr. S. Kovienė susitiko su Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos pavaduotoja ugdymui Aida Plaušinaitiene. Susitikimo metu aptartas būsimos stažuotės tikslas, suderinta stažuotės programa. Pirmą dieną nuvykus į stažuotės vietą dr. S. Kovienė susitiko su administracija, pasirašė dėstytojo stažuotės švietimo įstaigoje sutartį, apžiūrėjo mokyklą, susipažino su jos infrastruktūra, edukacinėmis erdvėmis, aptarė kylančias problemas, pasidžiaugė mokyklos pasiekimais.

Kiekvieną kartą nuvykusi į progimnaziją dėstytoja dr. S. Kovienė stengėsi kuo daugiau sužinoti ir pamatyti, įgyvendnti išsikeltus uždavinius. „Pirmiausia susipažinau su mokyklos bendruomenės sudėtimi, stengiausi užmegzti draugišką ryšį. Labai smagu buvo sutikti mokykloje dirbančius savo Alma Mater absolventus. Stebėjau keletą pamokų, o paskui dalyvavau stebėtų pamokų aptarimuose. Stažuotės metu pakankamai gerai susipažinau su mokyklos edukacinėmis aplinkomis, o savo įspūdžiais dalinausi socialiniuose tinkluose. Pastebėjau, kad mano pastebėti edukacinių  aplinkų „perliukai“ ir praturtinta patirtis tikrai sulaukė nemažo susidomėjimo. Tikiu, kad geromis idėjomis pasinaudos ir kitos ugdymo įstaigos“ – įspūdžiais dalijosi dr. S. Kovienė.

Stažuotės metu dėstytoja patyrė puikius įspūdžius, džiaugėsi jausdama mokyklos administracijos ir pedagogų geranoriškumą, supratimą. Smagu, kuomet vėl galima atsidurti mokyklinio šurmulio centre. Kuomet dirbama su studentais – jau suaugusiais žmonėmis – pamirštama apie tą nuoširdų mažo mokinuko ir mokytojo santykį, neišgyvenamos pedagoginės situacijos, į kurias patenka ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo ar pradinių klasių mokytojai.

Didžiausią įspūdį paliko mokytojų gebėjimas individualizuoti ugdymo turinį, rasti prieigą prie kiekvieno mokinio. Įsimintiniausia stebėta pamoka  buvo integruota pasaulio pažinimo, dailės ir technologijų pamoka. Pasaulio pažinimo pamokoje trečiokai nagrinėjo temą „Kodėl Žemė vadinama žydrąja planeta?“, analizavo, kiek yra kilometrų nuo žemės iki saulės, ką įdomaus galima sužinoti apie mėnulį ir t. t. Įgytą patirtį perteikė dailės ir technologijos pamokoje. Temos analizavimą tęsė ieškodami reikiamos informacijos IKT pamokoje, inžinerijos pagrindų įgijo konstruodami kosmoso visureigius iš LEGO. Po stebėtų pamokų dėstytoja dr. S. Kovienė drąsiai galėjo teigti, kad Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos misija – „Mokyklos misija – kurti saugią ir jaukią mokyklos aplinką bei mikroklimatą <...>“ – tikrai yra vykdoma.

„Manau, kad nepasiteisinusių lūkesčių nėra. Pirmoji stažuotė, man buvo gana sėkminga, įgyvendinau viską ir dar su kaupu: turėjau galimybę pamatyti daugiau realios mokyklinės praktikos pavyzdžių nei buvau numačiusi rengdama stažuotės programą. Manau, kad ateityje dalyvaudama stažuotėse galėsiu išbandyti daugiau sąlyčio su ugdymo įstaiga momentų: galbūt atliksiu tyrimą, susiplanuosiu daugiau praktinių veiklų, ne tik stebėjimą. Pastebėjau išryškėjusią problematišką tėvų švietimo, tėvų įtraukimo bei tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo situaciją, tėvų pedagoginį švietimą, tėvų įtraukimą reglamentuojančių dokumentų nebuvimą, todėl kitos stažuotės metu pasitvirtinus analogiškai situacijai, ugdymo įstaigos pedagogams ir administracijai sutikus, galėčiau organizuoti savo parengtus mokymus“ – mintimis dalijosi dr. S. Kovienė.

Dėstytojai teko bendrauti su visa Šiaulių Vinco Kudirkos progimnazijos administracija, priešmokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogais. Daugiausiai sulaukė pagalbos ir palaikymo iš savo stažuotės vadovės progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui Aidos Plaušinaitienės. „Esu jai labai dėkinga už realaus ugdymo proceso ir viso mokyklos parodymą, supažindinimą su įvairiais mokykloje naudojamais dokumentais. Tik stažuotės vadovės dėka atkreipiau dėmesį ir sužinojau įvairių istorijų apie mokykloje esančius įvairius simbolius, istorinius momentus“ – džiaugėsi dr. S. Kovienė.

Gražus ir šiltas bendravimas su pedagogais, išliks ilgam ir bus puikus pagrindas pedagoginių praktikų VUŠA studentams tobulinimui.

VU Šiaulių akademijos dėstytojos dr. S. Kovienės nuomone, stažuotės aukštųjų mokyklų dėstytojams yra tikrai būtinos kvalifikacijos tobulinimui bei asmeninei ūgčiai, ypač tiems, kurie neturi realios pedagoginės praktikos ugdymo įstaigose. Realios mokyklinės situacijos, praktiniai pavyzdžiai kur kas labiau praturtina, nei vien teorinis pasirengimas dalyko dėstymui. Galima teigti, kad stažuotė yra naudinga ne tik joje dalyvaujančiam dėstytojui, bet ir stažuotės mokyklai – taip stiprinamas ryšys tarp pedagogus rengiančių aukštųjų mokyklų ir pedagogų praktikų. Dėstytojas turi tiesioginę galimybę pasidalyti su mokytojais savo mokslinių tyrimų rezultatais bei tyrimais grįstomis įžvalgomis apie tam tikrus ugdymosi proceso aspektus, teikti rekomendacijas dėl ugdymosi proceso tobulinimo.

Dr. Skaistė Kovienė  / VU ŠA inf. ir nuotr.

 

         

 

 

 

 

 

 

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos