Pažymime, kad 2025 m. spalio 8–11 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Edukologijos instituto docentės dr. Margarita Jurevičienė ir dr. Laima Tomėnienė drauge su Specialiosios pedagogikos ir logopedijos bakalauro studijų programos studentėmis Andželika Balaišyte (3 kursas), Jurgita Šidlauskienė (4 kursas) bei magistro studijų programos studente Marija Hahne Seland dalyvavo tarptautinėje mokslinėje stažuotėje Western Norway University of Applied Sciences (HVL), Bergeno miesto (Campus Bergen) padalinyje, Norvegijoje.
Stažuotės metu susipažino su Norvegijos aukštojo mokslo sistema, studijų programų struktūra ir organizavimo principais, dalyvavo susitikimuose su HVL akademinės bendruomenės nariais, kurių metu aptartos bendradarbiavimo galimybės mokslinių tyrimų ir studijų srityse, pristatė Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos veiklas, vykdomus tyrimų projektus bei patirtį taikant inovatyvius mokymo(si) metodus.
Taip pat turėjo galimybę dalyvauti tarptautinėje mokslinėje konferencijoje „3rd International Conference in Special Education“ ir pristatyti pranešimus (Autism Strengths in Higher Education: Social Interaction Contexts, Marija Hahne Seland, dr. Margarita Jurevičienė, dr. Irena Kaffemanienė; Features of Cooperation Between Teachers and Educational Support Specialists in Inclusive Education Settings, Jurgita Šidlauskienė, dr. Laima Tomėnienė ir Individualization of Education for a Student with Specific Learning Disabilities, Andželika Balaišytė, dr. Irena Kaffemanienė).
Mokslinė stažuotė prisidėjo prie tarptautinių ryšių plėtros ir akademinės patirties gilinimo, stiprinant tarpdisciplininį bendradarbiavimą tarp Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos ir Western Norway University of Applied Sciences.
Studenčių atsiliepimai apie įgytas patirtis buvo tik geriausi. „Labai džiaugiuosi, kad turėjau galimybę dalyvauti tarptautinėje mokslinėje stažuotėje, kurios metu įvairiapusiškai buvo aptariami specialiojo ugdymo aspektai. Tai buvo puiki galimybė tobulinti komunikacinių gebėjimų užsienio kalba įgūdžius, įgijau daugiau pasitikėjimo savimi“, – sakė Andželika Balaišytė.
„Dalyvavimas tarptautinėje konferencijoje ir susitikimuose su Norvegijos mokslininkais man buvo labai svarbus, turėjau galimybę ne tik pati pasidalinti turima patirtimi bei žiniomis, bet ir išgirsti kaip Norvegijoje ugdomi vaikai, turintys specialiųjų ugdymosi poreikių“, – patikino Jurgita Šidlauskienė.
„Ši partis buvo neįkainojama, ne tik praturtinusi mano akademines žinias, bet ir asmeninį požiūrį į įtrauktį, ugdymo įvairovę bei tarptautinį bendradarbiavimą. Konferencijoje pristačiau pranešimą „Autism Strengths in Higher Education: Social Interaction Contexts“. Pranešimo pabaigoje sulaukiau klausimų: „Kaip sugalvojote atlikti tokį tyrimą?“, „Kodėl prie autistiškų studentų stiprybių įvardinote humoro jausmą?“. Taip pat pertraukos metu diskusijos tęsėsi. Kitų šalių atstovai pastebėjo ir pagyrė mūsų universiteto skaidrių šabloną. Džiaugiuosi, jog turėjau galimybę įsitraukti į diskusijas su kitų šalių tyrėjais, praktikais ir studentais. Be toerinių žinių, ši konferencija suteikė progą tobulinti tarpkultūrinio bendravimo, viešojo kalbėjimo įgūdžius. Konferencijoje užmegzti ryškiai su kitų šalių atstomais atvėrė naujas bendradarbiavimo galimybes“, – džiaugėsi Marija Hahne Seland.

Informaciją pateikė: doc. dr. Laima Tomėnienė, doc. dr. Margarita Jurevičienė