Sidebar

Gruodžio 1 d. Edukologijos instituto Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos ir priešmokyklinio ugdymo specializacijos modulio studentės dalyvavo metodinėje dienoje „Mokymasis po atviru dangumi: edukacinės aplinkos ir inovacijos”, kurią organizavo doc. dr. Ieva Bilbokaitė-Skiauterienė.

Vizitas prasidėjo Ankstyvosios edukacijos centre, kuriame ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas grindžiamas STREAM (liet. Mokslas, Technologijos, Skaitymas, Inžinerija, Menai, Matematika) metodika. Centro vadovas Dalius Židonis supažindino su įstaigos steigimo istorija, Slengių bendruomenės įsitraukimu bei vizija, kaip ankstyvojo ugdymo centras prisideda prie vaikų švietimo kokybės ir bendruomeniškumo stiprinimo. Centro vadovas yra bendruomenės lyderis, asociacijos vadovas ir karate treneris, klubo „Karate visiems“ vadovas, todėl studentėms buvo įdomios idėjos ir patirtis, matant, kad įvairios veiklos gali būti derinamos. Puikus pavyzdys, kaip darželyje vaikai, lankydami karate būrelį, ugdo atsakomybės bei pagarbos jausmą.

Centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Kučinskienė kartu su priešmokyklinio ugdymo mokytoja Kristina Markauske, ikimokyklinio ugdymo mokytojomis Viktorija Aukselyte, Simona Kubile, Marina Šimkiene, Migle Vėževiče, Erika Astrauskiene supažindino su penkiomis grupėmis, kuriose ugdomi mišraus amžiaus vaikai, vedamomis tradicinėmis veiklomis, muzikos, meno, šokių, karate užsiėmimais, naudojamomis IT priemonėmis. Studentės turėjo galimybę stebėti atviras veiklas priešmokyklinio amžiaus grupėje, taip pat susipažinti su edukacinėmis lauko aplinkomis. 

Vizitas tęsėsi unikaliame komplekse – Šv. Pranciškaus Asyžiečio vienuolyne su savo koplyčia, lauko darželyje „Šv. Pranciškaus paukšteliai“, Šv. Pranciškaus onkologijos centre ir Mažojo princo akademijoje, kas kartu sudaro „Vilties miestą“, erdvę, kurioje susijungia ugdymas, dvasinė pagalba, socialinė veikla ir bendruomeniškumas.

Darželio Šv. Pranciškaus paukšteliai vadovė Janina Urbikienė ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja Rasa Rinkevičiūtė supažindino su vaikų ugdymo, siekiant darnos su gamta, bendruomene ir savimi, ypatumais. Darželyje vaikai daugiausia laiko praleidžia lauke, „Paslapčių miške“ ir aplink kompleksą esančiose aplinkose, kur įsitraukia į įvairias meno, muzikos, gamtos pažinimo veiklas. Svarbu, kad darželyje ugdymas grindžiamas pranciškoniška pedagogika, lauko edukacijos principais, taip pat remiamasi Reggio Emilia, Montessori ir Piaget idėjomis. Studentės turėjo galimybę stebėti veiklas miško kupole, bendrauti su vaikais ir mokytojomis, kurios pasidalijo įvairia savo patirtimi. Studentės lankėsi J.A. Pabrėžos sensoriniame sode, kuriame mokytojos supažindina vaikus su augalų įvairove, jų poveikiu sveikatai, moko pažinti gamtą per pojūčius. Čia vaikai atranda gamtos lobius pasitelkdami regą, klausą, uoslę, lytėjimą ir skonį.

Metodinė diena suteikė studentėms įkvėpimo, parodė, kaip ugdymas gali būti grindžiamas bendruomeniškumu, įtrauktimi ir pagarba, o edukacinės aplinkos – praturtintos inovacijomis bei gamtos patyrimu.

 

Doc. dr. Ievos Bilbokaitės-Skiauterienės inform. ir nuotr.

 

Medija_10.jpg

Medija_11.jpg

Medija_12.jpg

Medija_13.jpg

Medija.jpg

Image.jpg