Sidebar

Balandžio 13 d. Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos koordinuojamas Tyrėjų kompetencijų tinklas (Researchers’ Excellence Network – RENET) pakvietė į seminarą-diskusiją „Kiek inovacijos yra svarbios regionų plėtrai?“. Kadangi tinklas vienija nemažai socialinių mokslų srities mokslininkų, dirbančių regionų ekonominės plėtros ir inovacijų valdymo tyrimų srityse, kilo idėja padiskutuoti būtent regionų darnaus vystymosi, jų socialinės-ekonominės, technologinės ir inovacijų plėtros klausimais.

Johanesburgo universiteto (Pietų Afrikos Respublika) atstovai profesorius dr. Daniel Meyer ir docentė dr. Natanya Meyer skaitė pranešimą apie inovatyvius regionų ekonominės plėtros progreso matavimo įrankius. Jų teigimu, ekonominė plėtra ir progreso matavimai tapo svarbia tyrimų sritimi, kadangi nuolatos yra siekiama sėkmingo politikos ir strategijų įgyvendinimo. Egzistuoja ekonominės plėtros matavimo instrumentų stoka, kadangi vien tik žmogaus socialinės raidos indeksas ir bendrojo vidaus produkto vienam gyventojui indeksas neatspindi realios situacijos regionuose.

Johanesburgo universiteto mokslininkai per pastaruosius penkerius metus tyrėjų komanda intensyviai dirbo ties naujais regioninės ekonominės plėtros matavimo instrumentais, kurių vienas yra Daugiadimensinis regionų ekonominės plėtros indeksas (Multi-dimensional Regional Economic Development Index – MREDI). Jų išplėtoti instrumentai buvo validuoti ir patikrinti tiek iššsivysčiusių, tiek ir besivystančių šalių regionų atvejais. Nustatyta, kad tokie instrumentai yra ypač naudingi įvertinant situaciją regionuose, prisidedant prie politinių sprendimų formavimo ir naujų strategijų kūrimo. Pristatymo metu tyrėjai supažindino su jų sukurtomis tyrimo metodikomis ir instrumentais, pristatė savo mokslinių tyrimų rezultatus, kvietė naudoti instrumentus regionų ekonominės plėtros matavimui įvairiose šalyse.

Docentė dr. Daniela Georgieva ir prof. dr. Teodora Georgieva, atstovaujančios Tarptautinei verslo mokyklai Botevgrad, parengė pristatymą apie inovacijų profilį Bulgarijos regionuose, identifikavo jų pozicijas ir įvardijo perspektyvas. Dr. Daniela Georgieva apibūdino Bulgarijos regionų inovacijų profilį remdamasi įvairiais tyrimų, inovacijų ir ekonominės veiklos indikatoriais, remdamasi Regioninės inovacijų švieslentės duomenimis, atskleisdama gerąsias patirtis. Pristatymo metu taip pat apibūdintas sumanios specializacijos strategijos įgyvendinimo regionuose kontekstas.

Vilniaus universiteto Šiaulių akademijos Viešojo valdymo magistro studijų programos alumnas Akmenės rajono mero pavaduotojas Tomas Martinaitis savo pranešime apie Lietuvos savivaldybių potencialą kurti sumanią socialinę sistemą pažymėjo, kad šis potencialas taip gali būti matuojamas. Pranešėjas supažindino su sumanios socialinės sistemos modeliu, jo dimensijomis, įvardijo modelio realizavimo reikalavimus savivaldybėse. Pranešėjas, pristatydamas savo atlikto empirinio tyrimo rezultatus, akcentavo, kad bendras sumanios socialinės sistemos modelio raiškos vertinimas priklauso nuo savivaldybės socialinės, ekonominės, valdžios ir aplinkosauginės dimensijų kintamųjų įverčių, atspindinčių realią situaciją. Jis taippat pristatė keletą gerųjų patirčių – projektų, kurie atliepė sumanios socialinės sistemos modelio reikalavimus ir paskatino plėtros procesus savivaldybėse, regionuose.

Po pranešimų vykusioje diskusijoje buvo kelti klausimai dėl laisvų ekonominių zonų ir jų įtakos regionų plėtrai, inovacijų kūrimo koncentracijos didžiuosiuose miestuose ir regionų aplink juos plėtros, ES struktūrinių fondų poveikio inovatyvumo stiprinimui, naujausių iššūkių inovacijų kūrimui ir regionų socialinei, ekonominei plėtrai bei kt.

Šiame seminare nuotoliniu būdu dalyvavo mokslininkai, tyrėjai, studentai ir praktikai tiek iš Lietuvos, tiek ir iš užsienio (Pietų Afrikos Respublikos, Bulgarijos, Slovėnijos, Lenkijos, Ukrainos ir kt.). Jo metu dalyviai pasidalijo savo tyrimų įžvalgomis ir idėjomis bendradarbiavimui regionų plėtros tyrimų srityje.

Doc. dr. Vita Juknevičienė
Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos